ဖုန္းဘီလ္ျဖတ္ေတာက္ခံရမႈမ်ား ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသို႔ တုိင္ၾကားႏုိင္


ဖုန္းဘီလ္စစ္ေဆးေနသူတစ္ဦး(ဓာတ္ပံု−စိုင္းေဇာ္)

 မိုဘုိင္းဖုန္းဘီလ္ ပိုမုိ ျဖတ္ေတာက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သက္ဆုိင္သည့္ ေအာ္ပေရတာ ႏွင့္ ဆက္သြယ္ညႇိႏႈိင္းရာတြင္ အ ဆင္မေျပမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕လာပါ က ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦး စီးဌာနသို႔ တုိက္႐ုိက္တုိင္ၾကားႏုိင္ ေၾကာင္း ယင္းဦးစီးဌာန ေျပာေရး ဆုိခြင့္ရွိသူ ဦးမ်ဳိးေဆြက ေျပာၾကားသည္။

ဖုန္းဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ ေတာက္ရာတြင္ မိုဘုိင္းအင္တာနက္ဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းႏွင့္ အသံေခၚဆိုမႈဘီလ္ ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိေၾကာင္း၊ ဖုန္းဘီလ္ ပုိမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းကို ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာ သုံးခုစလုံးတြင္ ႀကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း မိုဘုိင္းဖုန္းအသုံးျပဳသူမ်ားကေျပာသည္။


‘‘ဒါကို ျပန္ၾကည့္လို႔ရတာက သက္ဆုိင္ရာေအာ္ပေရတာေတြ မွာပဲ ရွိတယ္။ အသုံးျပဳသူေတြအ ေနနဲ႔က ေအာ္ပေရတာေတြရဲ႕ ေကာလ္စင္တာကို ေျဖရွင္းခ်က္ ေတာင္းေပါ့။ မေျပလည္ခဲ့ရင္ အစ္ကိုတို႔ဆီ(ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာန) ကို စာနဲ႔တုိင္ပါ။ ဒီလိုဆုိရင္ ေအာ္ပေရတာေတြကို ဒီမွာေတာ့ တုိင္ထားတာ ရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ကုန္သြားတာလဲ ေျဖ ရွင္းခ်က္ေပးပါဆုိၿပီး ျပန္လုပ္ေပး ရမွာေပါ့’’ဟု ဦးမ်ဳိးေဆြကေျပာ ၾကားသည္။

ဖုန္းဘီလ္ပိုမုိျဖတ္ေတာက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာမ်ားႏွင့္ အသုံးျပဳသူမ်ားအၾကား ေကာလ္စင္တာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္မႈသည္ အဆင္မေျပမႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္သည္။

  ‘‘ေအာ္ပေရတာေတြကို ဆက္သြယ္ရင္ ဖုန္းနံပါတ္ေျပာခဲ့ ပါ။ ဘယ္ေန႔ကျဖစ္တာလဲ၊ ဘယ္ ေနရာမွာျဖစ္တာလဲ။ ျပန္ဆက္ သြယ္ေပးပါ့မယ္။ ဒါပဲေျပာတာ။ ဘာမွထူးမလာဘူး’’ဟု တယ္လီေနာ္၏ ေကာလ္စင္တာသို႔ ဖုန္းဘီလ္ပိုမုိျဖတ္ေတာက္ခံရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့သူ ကုိသူရက ေျပာသည္။

ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရ တာမ်ားသည္ မိုဘုိင္းဖုန္းအင္တာ နက္ဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ မိုဘုိင္းဖုန္းအတြင္း Background Data မ်ား ပိတ္ေပးထားရန္ အႀကံျပဳခဲ့ေသာ္လည္း မိုဘုိင္းဖုန္းအသံေခၚဆုိမႈအတြက္ ဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းကိုမူ ဖုန္းနံပါတ္ရယူထားၿပီး ျပန္လည္ ေျဖရွင္းေပးမည္ဟုသာ ပုံမွန္တုံ႔ ျပန္သည္။

 ‘‘တခ်ဳိ႕အသုံးျပသူေတြက် ေတာ့လည္း Awareness မရွိတာ ေပါ့ေနာ္။ Background Data ေတြကို ဖြင့္ထားၾကတယ္။ အခုက4G ဆိုေတာ့ပိုဆုိးတယ္။ သိပ္ျမန္တယ္။ 1G ဆုိရင္ခဏေလးပဲ။ သူတုိ႔(ေအာ္ပေရတာေတြ)ဘက္က မွားတာေတြလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က ေျဖရွင္း ခ်က္ေတာင္းရမွာေပါ့။ အသုံးျပဳ သူေတြ ေျဖရွင္းခ်က္ေတာင္းလာ ရင္ ရွင္းေပးဖို႔အတြက္လည္း ၫႊန္ၾကားထားၿပီးသားပါ’’ဟု ဦးမ်ဳိး ေဆြက ေျပာသည္။

ဖုန္းဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသို႔ တုိက္႐ုိက္ တုိင္ၾကားႏုိင္ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္အထိ အမ်ားျပည္သူမွ ဖုန္းဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တုိင္ၾကားမႈမရွိခဲ့ေၾကာင္း အဆုိပါဦးစီးဌာနမွ စုံစမ္းသိရသည္။

 ‘‘ဘီလ္ထည့္ၿပီးလို႔ Data ၀ယ္တာ။ ပိုက္ဆံမေလာက္ဘူး ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ ပိုက္ဆံစစ္လုိက္ ေတာ့ သုံးက်ပ္ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေသခ်ာေအာင္ေနာက္တစ္ေခါက္ စစ္လုိက္ေတာ့ ႏွစ္က်ပ္ထပ္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေအာ္ပေရ တာကိုေမးေတာ့ အင္တာနက္သုံး လုိက္လုိ႔ ကုန္သြားတာဆိုၿပီး ေျဖ တယ္။ ဆက္တုိက္ႏွိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ မွာပါ’’ အူရီးဒူးဖုန္းလုိင္းအသုံးျပဳ သူကိုေကာင္းေဇက ေျပာသည္။

 ဖုန္းဘီလ္ပိုမိုကုန္က်ျခင္းသည္ 4G အင္တာနက္ကို အ သုံးျပဳျခင္းေၾကာင့္သာျဖစ္ၿပီး အ သုံးျပဳသူမ်ားအေနျဖင့္ ေနာက္ ကြယ္တြင္ လည္ပတ္ေနသည့္ Background Data မ်ား ပိတ္ထားေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ ဦးသိန္းဟုတ္က ေျပာသည္။ ဖုန္းဘီလ္ပိုမုိျဖတ္ေတာက္ခံရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ဳိ႕ေသာအသုံးျပဳသူမ်ားသည္ ေအာ္ပေရတာ႐ုံးခ်ဳပ္အထိ လာေရာက္၍ ေျဖရွင္းခ်က္ေတာင္းခံေလ့ရွိေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္ျပန္လည္ စစ္ေဆးသည့္အခါ အသုံးျပဳသူကိုယ္တုိင္ Awarenessနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ဖုန္းဘီလ္ပိုမိုကုန္ဆုံးခဲ့ျခင္းသာ ေတြ႕ရွိေၾကာင္းတယ္လီေနာျမန္မာျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ကိုအဲလက္စ္က ေျပာသည္။

ဖုန္းဘီလ္ပိုမိုျဖတ္ေတာက္ျခင္းသည္ ေအာ္ပေရတာသုံးခုစလုံးတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု အသုံးျပဳသူမ်ားက ေျပာဆုိထားေသာ္လည္း ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာမ်ားသည္ ဖုန္းဘီလ္ ပိုမုိျဖတ္ေတာက္ျခင္းပတ္သက္၍ တိတိက်က် ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ထားျခင္းမရွိေပ။

ဖုန္းဘီလ္ျဖတ္ေတာက္ခံရမႈမ်ား ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသို႔ တုိင္ၾကားႏုိင္ ဖုန္းဘီလ္ျဖတ္ေတာက္ခံရမႈမ်ား ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသို႔ တုိင္ၾကားႏုိင္ Reviewed by The Collector on Friday, July 07, 2017 Rating: 5

No comments