ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာမ်ားတြင္ မသန္စြမ္းမ်ားအတြက္ သီးသန္႔၀န္ေဆာင္မႈ ထားရွိေပးရန္ေတာင္းဆုိ
ေကာလ္စင္တာမ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာ၀န္ ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ မသန္စြမ္းသူ မ်ားအသုံးျပဳႏုိုင္မည့္ သီးသန္႔၀န္ ေဆာင္မႈမ်ား ထားရွိေပးေစလုိ ေၾကာင္း မသန္စြမ္းအဖြဲ႕အစည္း မ်ားမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေတာင္း ဆုိသည္။
ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္က ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ျပဳလုပ္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္၊ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာမ်ား မသန္စြမ္းသူမ်ား လက္လွမ္းမီသုံးစြဲႏုိင္ေရး အလုပ္ ႐ုံေဆြးေႏြးပြဲသုိ႔ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးသည့္ မသန္စြမ္းအဖြဲ႕မ်ားမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေတာင္းဆုိခဲ့သည္။
မသန္စြမ္းသူမ်ားသည္ဆက္ သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အ လက္၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကုိ အမ်ား နည္းတူသုံးစြဲေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ အခ်က္မ်ားတြင္ အခက္အခဲႀကံဳ ေတြ႕ေနရသျဖင့္ ၎တို႔အတြက္ သီးသန္႔၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ရရွိလုိ ေၾကာင္း မသန္စြမ္းသူမ်ားကဆုိ သည္။
မသန္စြမ္းသူမ်ား အေရးေပၚ ကိစၥတစ္ခုခုႀကံဳေတြ႕၍ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားထံ အလ်င္အျမန္သတင္း ေပးပုိ႔ရမည့္ အေျခအေနတြင္ ေကာလ္စင္တာမ်ား၌ ၎တို႔အ တြက္ သီးသန္႔၀န္ေဆာင္မႈေပး သည့္လိုင္းမ်ားရွိလွ်င္ အဆင္ေျပ ႏုိင္မည္ဟု AAR Japan အကူအ ညီေပးေရးႏွင့္ ျပန္လည္ထူေထာင္ ေရးအသင္း ကြန္ပ်ဴတာနည္းျပ ခ်ဳပ္ဦးလြင္မ်ိဳးထြန္းက ေျပာ ၾကားသည္။
‘‘ေကာလ္စင္တာေတြမွာ မ သန္စြမ္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခ်န္ နယ္တစ္ခုထားေပးရင္ပုိအဆင္ ေျပတယ္ဗ်။ တစ္ခုေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ မွာ ဖတ္လိုက္ရတာေပါ့ေနာ္။ ဉာဏ္ရည္မသန္စြမ္းမိန္းကေလး တစ္ေယာက္အဓမၼျပဳက်င့္ခံလုိက္ ရတယ္။ အဲဒီမွာ တကယ္တမ္း ေကာလ္စင္တာမွာ ဒီလုိ၀န္ ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ရင္ သူ႔အေနနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းသက္ဆုိင္ရာကုိ တုိင္ ၾကားၿပီး ဒီကိစၥကုိေျဖရွင္းႏုိင္မယ္ လုိ႔ ယုံၾကည္တယ္ဗ်’’ ဟု ဦးလြင္ မ်ိဳးထြန္းက ေျပာသည္။
ေကာလ္စင္တာမ်ား၏ ၀န္ ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ မိမိရယူလုိ သည့္၀န္ေဆာင္မႈကုိ လိုင္းခြဲနံ ပါတ္သုံး၊ေလးဆင့္ခန္႔အထိ ေခၚ ေနရသျဖင့္ မသန္စြမ္းမ်ားအ တြက္ အခက္အခဲရွိ၍ သီးျခား လုိင္းခြဲမ်ားထားရွိေပးလွ်င္ ပုိအ ဆင္ေျပႏုိင္ေၾကာင္း ၎ကဆုိ သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံနားမၾကားသူ မ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအဖြဲ႕ အစီ အစဥ္အႀကံေပးဦးဆလိုင္းေဒးဗစ္ ကလည္းဆက္သြယ္ေရးနည္းပ ညာမ်ားကုိ နားမၾကားသူမ်ား လက္လွမ္းမီ အသုံးျပဳႏုိင္ရန္ ေကာလ္စင္တာမ်ား၏၀န္ေဆာင္ မႈမ်ားတြင္ ႐ုပ္သံျဖင့္ဆက္သြယ္ (Video Call)ႏုိင္သည့္ စနစ္မ်ား ထားရွိေပးၿပီး နားမၾကားသူမ်ားအ တြက္ ဘာသာစကားျဖင့္ေျပာ ၾကားေပးလွ်င္ ပုိအဆင္ေျပမည္ ဟုဆုိသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔က အင္တာ နက္ပက္ေက့ခ်္၀ယ္တဲ့ေနရာမွာ ေကာလ္စင္တာကုိဖုန္းဆက္ၿပီး ၀ယ္ရတယ္။ ၀ယ္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘာႀကံဳရသလဲဆုိ ရင္ အေမးအျမန္းထူတယ္။ ခုဖုန္း နဲ႔ဘယ္ဖုန္းေတြကုိ ေခၚထားသ လဲ။ ေနာက္ဆုံးေခၚတဲ့ဖုန္းသံုးလုံး ကုိေျပာပါတို႔ေမးတယ္’’ ဟု မ်က္ မျမင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ျမန္မာႏုိင္ငံ မသန္စြမ္းသူမ်ားအသင္းခ်ဳပ္အမႈ ေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္ဦးေအာင္ လြင္ဦးက ေျပာသည္။
ထုိ႔ျပင္ မသန္စြမ္းသူမ်ားအ ဆင္ေျပႏုိင္မည့္ ဆက္သြယ္ေရး နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ အသံ မက္ေဆ့ခ်္ေပးပုိ႔ျခင္း၊ ဓာတ္ပုံ မ်ား၊ ႐ုပ္သံမ်ားမက္ေဆ့ခ်္ေပးပုိ႔ ႏုိင္သည့္ စနစ္မ်ားကုိ ဆက္သြယ္ ေရးေအာ္ပေရတာကုမၸဏီမ်ား က ၀န္ေဆာင္မႈေပးေစလုိေၾကာင္း ၎တို႔ကဆုိသည္။
‘‘အခုဆုိရင္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီေတြ၊ ေကာလ္စင္တာေတြ မွာ မသန္စြမ္းေတြကိုေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားခန္႔ေနၾကပါၿပီ။ အဲဒီလုိ ခန္႔လုိ႔လည္း ကုမၸဏီေတြဆုေတြ ဘာေတြရၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒီလို ေတာင္းဆုိတာပါ။ သူတို႔ခန္႔ထား တဲ့ မသန္စြမ္း၀န္ထမ္းေတြက ဆက္သြယ္ေရးအသုံးျပဳတဲ့မသန္ စြမ္းေတြကုိ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရင္ ရတာပါပဲ’’ ဟု ဦးလြင္မ်ိဳးထြန္းက ေျပာသည္။
ယခုအလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ ေဆြးေႏြးသည့္အခ်က္မ်ား ကုိ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္တြင္ လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ေတြ႕ ဆုံၿပီး ျပန္လည္တင္ျပကာ ထိ ေရာက္သည့္မူ၀ါဒမ်ားျဖစ္လာေစ ရန္ တိုက္တြန္းပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးပြဲ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ ျပထားသည္။
No comments